CIPES 4th PhD Student Workshop - Higher Education in Transition: Challenges, Policies, and Future Directions

Na passada sexta-feira, dia 12 de setembro, teve lugar, nas instalações do CIPES em Matosinhos, o 4.º CIPES PhD Workshop, organizado pelos investigadores do CIPES, Carlos Azevedo e Joyce Aguiar. O diretor do CIPES, António Magalhães, abriu o evento, ao que se seguiu uma apresentação intitulada “Demystifying Peer Review”, por João M Santos, editor-in-chief da revista “Higher Education Quarterly”.

O evento contou com a participação de seis estudantes de doutoramento, que apresentaram artigos relacionados com a sua investigação em curso:

Media Pedagogy for Gender Sensitization in Teacher Education: An Indian Perspective with NEP 2020 and Global Frameworks

Presenter: Rashmi Pal (University of Delhi)

Discussants: Ana Francisca (CIPES), Deepak Katariya (University of Delhi)

Impact of Higher Education on the Valmiki Community

Presenter: Deepak Katariya (University of Delhi)

Discussants: Carlos Azevedo (CIPES), Rashmi Pal (University of Delhi)

Demand for higher education: the impact of admission criteria across programes

Presenter: Ana Rita Luz (University of Minho)

Discussants: Ricardo Biscaia (CIPES), Catalina Henriquez (University of Colorado Boulder)

Paying to perform: the meaningful effect of private preuniversitarios on PAES Scores in Chile

Presenter: Catalina Henriquez (University of Colorado Boulder)

Discussants: Isabel Machado (CIPES), Ana Rita Luz (University of Minho)

Student Ombudsman Institution as a NPM script – a Portuguese (Fairy) Tale

Presenter: Jorge Pereira (University of Aveiro)

Discussants: Maria José Sá (CIPES), Ana Freitas (University of Porto)

STEM Doctoral education in transition: challenges, policies, and future directions

Presenter: Ana Freitas (University of Porto)

Discussants: Cláudia Figueiredo (CIPES), Jorge Pereira (University of Aveiro)

O evento contou ainda com a participação de diversos investigadores do CIPES, que contribuíram para a discussão científica dos artigos apresentados.

 

© CIPES 2019