%0 Book %D 2018 %T Caracterização do corpo docente das áreas de educação e formação do ensino superior português %A Margarida M. Pinheiro %A Isabel Machado %A Cláudia Sarrico %I A3ES Readings %C Lisboa %V 15 %G eng %0 Conference Proceedings %B ICERI 2017, 10th annual International Conference of Education, Research and Innovation %D 2017 %T Academics’ profile in Portuguese higher education institutions %B ICERI 2017, 10th annual International Conference of Education, Research and Innovation %P 3474-3484 %G eng %0 Journal Article %J Management Decision %D 2015 %T The characteristics of Portuguese management academics and their fit with teaching accreditation standards %B Management Decision %I Emerald %V 53 %P 533–552 %8 apr %G eng %U http://dx.doi.org/10.1108/md-10-2013-0524 %R 10.1108/md-10-2013-0524 %0 Journal Article %J Revista Portuguesa de Educação %D 2013 %T Motivação e desempenho num curso de Simulação Empresarial %A Margarida M. Pinheiro %A Cláudia Sarrico %A Rui Santiago %B Revista Portuguesa de Educação %I University of Minho %V 24 %P 145 %8 oct %G eng %U https://doi.org/10.21814%2Frpe.3044 %R 10.21814/rpe.3044 %0 Journal Article %J Revista de Contabilidade e Organizações %D 2011 %T Como os académicos se adaptam a um ensino baseado em 'PBL' numa licenciatura tradicional em contabilidade %A Margarida M. Pinheiro %A Cláudia Sarrico %A Rui Santiago %B Revista de Contabilidade e Organizações %I Universidade de Sao Paulo Sistema Integrado de Bibliotecas - {SIBiUSP} %V 5 %G eng %U https://doi.org/10.11606%2Frco.v5i13.34807 %R 10.11606/rco.v5i13.34807 %0 Journal Article %J Revista Lusofona de Educacao %D 2011 %T Self-development competences and PBL in an accounting course: Students, tutors, graduates and employers perspectives |Competências de autodesenvolvimento e metodologias pbl num curso de contabilidade: Perspectivas de alunos, docentes, diplomados e emprega %A Margarida M. Pinheiro %A Cláudia Sarrico %A Rui Santiago %B Revista Lusofona de Educacao %P 147-166 %G eng