00591nam a2200133 4500008004100000020002300041245010200064210007300166260003000239100001300269700001500282700001500297856014500312 2021 eng d a978-989-53401-4-9 00aO 'Novo Normal': Securitização, precariedade e (des)integração Europeia em tempos de pandemia0 aO Novo Normal Securitização precariedade e desintegração Europei aLisboabPágina a Página1 aLoff, M.1 aVieira, T.1 aGuerra, F. uhttps://www.cipes.pt/o-novo-normal-securitiza%C3%A7%C3%A3o-precariedade-e-desintegra%C3%A7%C3%A3o-europeia-em-tempos-de-pandemia?language=en00655nas a2200133 4500008004100000022002200041245014800063210007100211260004400282300001200326100001700338700002100355856014500376 2021 eng d a978-989-8841-39-100aOs efeitos da pandemia no ensino superior: Um balanço provisório [The effects of the pandemic on higher education: A provisional assessment]]0 aOs efeitos da pandemia no ensino superior Um balanço provisório aLisboabConselho Nacional de Educação a350-3551 aTeixeira, P.1 aSá, Maria José uhttps://www.cipes.pt/os-efeitos-da-pandemia-no-ensino-superior-um-balan%C3%A7o-provis%C3%B3rio-effects-pandemic-higher-education?language=en00345nas a2200097 4500008004100000245004400041210004200085260002300127100002500150856007200175 2021 eng d00aOverview of Higher Education (Portugal)0 aOverview of Higher Education Portugal aLondonbBloomsbury1 aMagalhães, António uhttps://www.cipes.pt/overview-higher-education-portugal?language=en00551nas a2200109 4500008004100000245012600041210007000167100001600237700001600253700002500269856014700294 2020 eng d00aO conceito de "novos públicos" e os discursos sobre o acesso nas instituições de ensino superior públicas portuguesas0 aO conceito de novos públicos e os discursos sobre o acesso nas i1 aBago, Joana1 aVeiga, L.G.1 aMagalhães, António uhttps://www.cipes.pt/o-conceito-de-novos-p%C3%BAblicos-e-os-discursos-sobre-o-acesso-nas-institui%C3%A7%C3%B5es-de-ensino-superior?language=en00536nas a2200133 4500008004100000245009000041210006900131300001000200490000700210100002100217700002900238700001800267856011700285 2020 eng d00aOrganizational learning culture in effective improvement of educational organizations0 aOrganizational learning culture in effective improvement of educ a47-680 v271 aSá, Maria José1 aFerreira, Carlos, Miguel1 aSerpa, Sandro uhttps://www.cipes.pt/organizational-learning-culture-effective-improvement-educational-organizations?language=en00605nas a2200157 4500008004100000022002200041245009000063210006900153250004500222260001900267300001000286100002100296700003800317700002100355856007100376 2019 eng d a978-989-8272-33-100aO Ensino Superior em Portugal: o Impulso de Bolonha e os Desafios Presentes e Futuros0 aO Ensino Superior em Portugal o Impulso de Bolonha e os Desafios aB. G. Cabrito, J. S. Macedo, L. Cerdeira aLisboabEduca a45-691 aSá, Maria José1 aMachado-Taylor, Maria, de Lourdes1 aCarvalho, Teresa uhttps://bibliografia.bnportugal.gov.pt/bnp/bnp.exe/registo?199782300699nas a2200193 4500008004100000022002200041245008300063210007000146250009800216260002700314300001000341490000600351100001700357700002600374700002200400700002200422700001400444856004700458 2019 eng d a978-85-397-1194-900aO ensino superior Português e a busca de fontes alternativas de financiamento0 aO ensino superior Português e a busca de fontes alternativas de aEducação Superior RIES/PRONEX/ CNPq/FAPERGS – Programa Núcleo de Excelência em Pesquisa aPorto AlegrebEDIPucrs a59-720 v71 aCerdeira, L.1 aMachado-Taylor, M. L.1 aFranco, S., R. K.1 aFranco, M., E. P.1 aLeite, D. uhttps://www.cipes.pt/node/3815?language=en00442nas a2200121 4500008004100000245010100041210007100142490000700213100001700220700002000237700001600257856004700273 2019 eng d00aOs cursos de graduação podem compensar a falta de capital cultural e background de estudantes?0 aOs cursos de graduação podem compensar a falta de capital cultur0 v451 aBertolin, J.1 aAmaral, Alberto1 aAlmeida, L. uhttps://www.cipes.pt/node/3566?language=en00302nas a2200085 4500008004100000245005500041210005200096100002100148856004700169 2019 eng d00aOver-Skilling, Under-Skilling and Higher Education0 aOverSkilling UnderSkilling and Higher Education1 aFigueiredo, Hugo uhttps://www.cipes.pt/node/3778?language=en00694nas a2200181 4500008004100000020002200041245018100063210006900244260001800313300001000331100002100341700002600362700002100388700002000409700001900429700001700448856004700465 2018 eng d a978-989-8272-33-100aO ensino superior em Portugal. O impulso de Bolonha e os desafios presentes e futuros [Higher education in Portugal. The Bologna momentum and the present and future challenges]0 aO ensino superior em Portugal O impulso de Bolonha e os desafios aLisboabEduca a45-691 aSá, Maria José1 aMachado-Taylor, M. L.1 aCarvalho, Teresa1 aCabrito, B., G.1 aMacedo, J., S.1 aCerdeira, L. uhttps://www.cipes.pt/node/3407?language=en00513nas a2200145 4500008004100000245010500041210006900146300001200215490001200227100001300239700001800252700003400270700001600304856004700320 2018 eng d00aO que se “ensina” no Ensino Superior: avaliando conhecimentos, competências, valores e atitudes0 aO que se ensina no Ensino Superior avaliando conhecimentos compe a318-3370 v10 (29)1 aDias, D.1 aSoares, Diana1 aMarinho-Araujo, Claisy, Maria1 aAlmeida, L. uhttps://www.cipes.pt/node/3452?language=en00471nas a2200121 4500008004100000245009800041210006900139100002100208700002800229700001800257700002300275856005100298 2018 eng d00aOral health-related quality of life of Portuguese adults with mild intellectual disabilities.0 aOral healthrelated quality of life of Portuguese adults with mil1 aCouto, Patrícia1 aPereira, Paulo, Almeida1 aNunes, Manuel1 aAmaral Mendes, Rui uhttps://doi.org/ 10.1371/journal.pone.0193953 00531nas a2200157 4500008004100000245010400041210007200145300000900217490000700226100001600233700001800249700001900267700001900286700002100305856004700326 2017 eng d00aO ensino explícito da compreensão da leitura. Análise do impacto de um programa de intervenção0 aO ensino explícito da compreensão da leitura Análise do impacto a1-300 v221 aViana, F, L1 aCadime, Irene1 aSantos, Sandra1 aBrandão, Sara1 aRibeiro, Iolanda uhttps://www.cipes.pt/node/3726?language=en00519nas a2200121 4500008004100000245015100041210007100192260003600263300001100299100001900310700002100329856004700350 2017 eng d00aO ensino superior politécnico português: Enquadramento geral e evolução da construção da lógica de avaliação de desempenho organizacional0 aO ensino superior politécnico português Enquadramento geral e ev aLisboabEdições Sílabo, Lda. a83-1031 aSaúde, Sandra1 aMelo, Ana, Sofia uhttps://www.cipes.pt/node/2829?language=en00455nas a2200109 4500008004100000245008600041210007000127260000900197100001700206700002600223856009600249 2017 eng d00aO ensino superior português: Os desafios da acessibilidade e da democratização0 aO ensino superior português Os desafios da acessibilidade e da d aLima1 aCerdeira, L.1 aMachado-Taylor, M. L. uhttps://lasa.international.pitt.edu/auth/prot/congress-papers/Past/lasa2017/files/48861.pdf00582nam a2200181 4500008004100000020003000041245003800071210003800109260005100147300000800198100002100206700002000227700001200247700001800259700001800277700002000295856008500315 2017 eng d a978‑989‑8863‑37‑900aOs benefícios do ensino superior0 aOs benefícios do ensino superior aLisboabFundação Francisco Manuel dos Santos a1511 aFigueiredo, Hugo1 aPortela, Miguel1 aSá, C.1 aCerejeira, J.1 aLourenço, D.1 aAlmeida, André uhttps://www.ffms.pt/publicacoes/grupo-estudos/2395/beneficios-do-ensino-superior00713nas a2200169 4500008004100000245017700041210007300218260006000291100002100351700001800372700002100390700001600411700001900427700002400446700002600470856004700496 2017 eng d00aOs efeitos da descodificação, da compreensão oral e da fluência de leitura na compreensão da leitura: Um estudo longitudinal com alunos do 1.º ciclo do Ensino Básico0 aOs efeitos da descodificação da compreensão oral e da fluência d aBraga: Instituto de Educação da Universidade do Minho1 aRodrigues, Bruna1 aCadime, Irene1 aRibeiro, Iolanda1 aViana, F, L1 aSantos, Sandra1 aChaves-Sousa, Séli1 aCosme, Maria, do Céu uhttps://www.cipes.pt/node/3734?language=en00562nas a2200145 4500008004100000245010100041210007400142260006000216100001900276700002100295700001900316700001800335700001600353856004700369 2016 eng d00aO que compreendem as crianças em idade pré-escolar: Avaliação dinâmica da compreensão oral0 aO que compreendem as crianças em idade préescolar Avaliação dinâ aBraga: Instituto de Educação da Universidade do Minho1 aBrandão, Sara1 aRibeiro, Iolanda1 aSantos, Sandra1 aCadime, Irene1 aViana, F, L uhttps://www.cipes.pt/node/3735?language=en00579nas a2200133 4500008004100000020002200041245010500063210007100168260004400239300001400283100002100297700003400318856009300352 2016 eng d a978-989-8841-05-600aO sistema de ensino superior português à entrada da idade adulta: Diversidade ou hierarquização?0 aO sistema de ensino superior português à entrada da idade adulta aLisboabConselho Nacional da Educação a252–2701 aFigueiredo, Hugo1 aEducação, Conselho Nacional uhttp://www.cnedu.pt/content/noticias/CNE/Estado\_da\_Educacao\_2015\_versao\_digital.pdf00384nas a2200109 4500008004100000245005000041210005000091260004900141300001200190100002600202856004600228 2015 eng d00aOrigens e modelos de planeamento estratégico0 aOrigens e modelos de planeamento estratégico aCoimbrabImprensa da Universidade de Coimbra a273-3011 aMachado-Taylor, M. L. uhttp://doi.org/10.14195/978-989-26-1101-300542nas a2200133 4500008004100000022002200041245008400063210007000147260007800217300001400295100002100309700002600330856005200356 2014 eng d a978-989-8471-13-000aOs académicos no ensino superior: Entre o que fazem e o que gostariam de fazer0 aOs académicos no ensino superior Entre o que fazem e o que gosta aPortobCIIE - Centro de Investigação e Intervenção Educativas janeiro a3217-32281 aFerreira, Brites1 aMachado-Taylor, M. L. uhttps://www.fpce.up.pt/trabalhodocenteformacao/00578nas a2200181 4500008004100000022002200041245006300063210006300126260003600189300001100225100001600236700001900252700001800271700002200289700001700311700002100328856004700349 2013 eng d a978-989-8333-16-200aO psicólogo escolar face aos desafios da escola de futuro0 aO psicólogo escolar face aos desafios da escola de futuro aBragabPsiquilíbrios Edições a 17-411 aAlmeida, L.1 aFranco, Amanda1 aSoares, Diana1 aGonçalves, Paula1 aRego, I., E.1 aCaldeira, S., N. uhttps://www.cipes.pt/node/1833?language=en00466nas a2200109 4500008004100000245013000041210006900171260001300240100002300253700002300276856005700299 2013 eng d00aOral manifestations of oncological treatment – A retrospective observational study in the hospital of S. Teotónio in Viseu0 aOral manifestations of oncological treatment A retrospective obs bElsevier1 aMoreira, A., F. B.1 aAmaral Mendes, Rui uhttp://dx.doi.org/10.1016/j.oraloncology.2013.03.25000541nas a2200157 4500008004100000022002200041245007300063210007000136260002600206300001000232100002100242700002100263700001900284700001800303856006200321 2012 eng d a978-85-8042-454-600aO ensino básico: (Des)continuadades e conflitualidades curriculares0 aO ensino básico Descontinuadades e conflitualidades curriculares aCuritibabEditora CRV a63-761 aFerreira, Brites1 aParaíso, M., A.1 aVilela, R., A.1 aSales, S., R. uhttps://editoracrv.com.br/produtos/detalhes/3556-detalhes00590nas a2200157 4500008004100000022002200041245005700063210005700120260009400177300001400271100002100285700002600306700001500332700001600347856006900363 2012 eng d a978-989-8471-05-500aO trabalho académico no ensino superior em Portugal0 aO trabalho académico no ensino superior em Portugal aPortobCIIE – Centro de Investigação e Intervenção Educativas Universidade do Porto a9168-91821 aFerreira, Brites1 aMachado-Taylor, M. L.1 aBrites, R.1 aGouveia, O. uhttps://www.fpce.up.pt/ciie/cidu/publicacoes/livro_de_textos.pdf00313nas a2200085 4500008004100000245005700041210005700098100002300155856004900178 2012 eng d00aOncogenic pathways in the development of oral cancer0 aOncogenic pathways in the development of oral cancer1 aAmaral Mendes, Rui uhttp://doi.org/doi:10.4172/2157-2518.100013300522nam a2200133 4500008004100000245009800041210007100139260006300210100001200273700001800285700002000303700001800323856004700341 2009 eng d00aOs fluxos e as remunerações de sub- e sobre-escolarizados em Portugal no período 1995-20050 aOs fluxos e as remunerações de sub e sobreescolarizados em Portu aLisboabMinistério do Trabalho e da Solidariedade Social 1 aSá, C.1 aCerejeira, J.1 aPortela, Miguel1 aAlexandre, F. uhttps://www.cipes.pt/node/2407?language=en00423nas a2200109 4500008004100000245008500041210006900126100002300195700002000218700002100238856005400259 2009 eng d00aAn overview on the expression of cyclooxygenase-2 in tumors of the head and neck0 aoverview on the expression of cyclooxygenase2 in tumors of the h1 aAmaral Mendes, Rui1 aCarvalho, J. F.1 avan der Waal, I. uhttp://doi.org/10.1016/j.oraloncology.2009.03.01600543nas a2200121 4500008004100000245018700041210006900228100001700297700002300314700001700337700002000354856004700374 2008 eng d00aOsteonecrosis of the mandible induced by intravenous biphosphonates in oncological patients | Osteonecrose da mandíbula associada a bifosfonatos intravenosos em doentes oncológicos0 aOsteonecrosis of the mandible induced by intravenous biphosphona1 aCarvalho, A.1 aAmaral Mendes, Rui1 aCarvalho, D.1 aCarvalho, J. F. uhttps://www.cipes.pt/node/2603?language=en00471nas a2200133 4500008004100000245008200041210006900123260003800192300001200230490000700242100001600249700002000265856005200285 2006 eng d00aThe open method of coordination and the implementation of the Bologna process0 aopen method of coordination and the implementation of the Bologn bInforma UK (Taylor & Francis) a283-2950 v121 aVeiga, L.G.1 aAmaral, Alberto uhttp://dx.doi.org/10.1080/13583883.2006.996717402254nas a2200181 4500008004100000245012000041210006900161260001900230300001400249490000600263520162300269100001901892700001801911700002101929700001801950700002001968856008401988 2004 eng d00aOrganizational Commitment: Toward a Different Understanding of the Ways People Feel Attached to Their Organizations0 aOrganizational Commitment Toward a Different Understanding of th c1 October 2004 a201–2180 v23 a
This paper aims to contribute to the understanding of the three‐dimensional model of organizational commitment proposed by Meyer and Allen (e.g., 1991). It focuses on whether continuance commitment should be considered one‐dimensional or bidimensional (low alternatives; high sacrifices). Whether affective commitment should be divided into two components (affective commitment; future in common) or if it should remain as a one‐dimensional construct is also discussed. The paper also considers a “new” factor identified by Rego (2003), which he named “psychological absence”, but which we denominated here as accommodating commitment. Besides the confirmatory factor analysis, the paper shows how four dimensions of organizational justice (distributive, procedural, interpersonal, and informational) explain organizational commitment. The sample comprises 366 individuals from 22 organizations operating in Portugal. The predictive value of the justice perceptions for both instrumental commitment components is quite weak, despite ranging from 25 per cent to 36 per cent for the other components. Procedural and interpersonal justice are the main predictors. The accommodating dimension improves the fit indices of the factorial model, but its meaning is not clear. It is also not clear whether one should consider it as a new component of commitment or whether its items should be removed from the measuring instruments. The findings suggest that some gains can be achieved in the partition of the affective and instrumental commitment, but further research is necessary to clarify the issue.
1 aRego, Arménio1 aLeite, Regina1 aCarvalho, Teresa1 aFreire, Carla1 aVieira, Armando uhttps://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/15365430480000510/full/html00382nas a2200109 4500008004100000245007200041210006900113300001400182490000700196100002200203856004700225 2003 eng d00aOperations management: Policy, practice and performance improvement0 aOperations management Policy practice and performance improvemen a1118-11200 v541 aSarrico, Cláudia uhttps://www.cipes.pt/node/3351?language=en00392nam a2200121 4500008004100000245004700041210004700088260002200135100001800157700002800175700002000203856004700223 2002 eng d00aO ensino superior aberto a novos públicos0 aO ensino superior aberto a novos públicos aMatosinhosbCIPES1 aSantiago, Rui1 aRosa, Maria, João e Ma1 aAmaral, Alberto uhttps://www.cipes.pt/node/3483?language=en00407nas a2200121 4500008004100000245006800041210006800109300000900177490000700186100002000193700002500213856004700238 2000 eng d00aO conceito de stakeholder e o novo paradigma do ensino superior0 aO conceito de stakeholder e o novo paradigma do ensino superior a7-280 v131 aAmaral, Alberto1 aMagalhães, António uhttps://www.cipes.pt/node/2564?language=en00674nas a2200205 4500008004100000245013000041210007000171100001900241700001300260700001600273700002100289700001500310700001600325700001500341700001400356700001400370700002100384700001600405856004700421 2000 eng d00aO impacto do ensino superior na região centro: Os casos de Aveiro, Coimbra, Leiria, Viseu, Guarda, Covilhã e Castelo Branco0 aO impacto do ensino superior na região centro Os casos de Aveiro1 aAlbergaria, H.1 aMelo, J.1 aSimões, A.1 aReigado, Marques1 aSantos, L.1 aPires, Rosa1 aMendes, J.1 aPires, S.1 aTomé, L.1 aMelo, Ana, Sofia1 aMenezes, H. uhttps://www.cipes.pt/node/2869?language=en00354nas a2200109 4500008004100000245005600041210005600097300001200153490000600165100002600171856004700197 1994 eng d00aO planeamento nas instituições de ensino superior0 aO planeamento nas instituições de ensino superior a173-1760 v11 aMachado-Taylor, M. L. uhttps://www.cipes.pt/node/2234?language=en