%0 Journal Article %J Educação e Pesquisa %D 2019 %T Os cursos de graduação podem compensar a falta de capital cultural e background de estudantes? %A J. Bertolin %A Alberto Amaral %A L. Almeida %B Educação e Pesquisa %V 45 %G eng %R http://dx.doi.org/10.1590/S1678-4634201945185453 %0 Journal Article %J Revista Meta: Avaliação %D 2018 %T O que se “ensina” no Ensino Superior: avaliando conhecimentos, competências, valores e atitudes %A D. Dias %A Diana Soares %A Claisy Maria Marinho-Araujo %A L. Almeida %B Revista Meta: Avaliação %V 10 (29) %P 318-337 %G eng %0 Book Section %B Factors Affecting Academic Performance %D 2017 %T Beating the odds in university, labor market and life: The role of higher education in times of socioeconomic change %A Sílvia Monteiro %A Amanda Franco %A Diana Soares %A Aracil, A.G. %A L. Almeida %E J. A. González-Pienda %E A. Bernardo %E J. C. Núñez %E C. Rodríguez %B Factors Affecting Academic Performance %I Nova Science Publishers %C New York %P 295-307 %G eng %0 Journal Article %J Estudos de Psicologia (Campinas) %D 2017 %T Cognitive differentiation during childhood: A study on cognitive profiles of 5, 7, and 9-year-old children | A diferenciação cognitiva na infância: Um estudo de perfis cognitivos aos 5, 7 e 9 anos %A A. Martins %A Diana Soares %A Brito, L. %A Lemos, G.C. %A L. Almeida %B Estudos de Psicologia (Campinas) %V 34 %P 87-95 %G eng %0 Journal Article %J Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación %D 2017 %T Resultados de aprendizagem no quadro do ensino superior português: Definição e medida %A D. Dias %A Diana Soares %A L. Almeida %A Claisy Maria Marinho-Araujo %A António G. Ferreira %B Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación %I Universidade da Coruna %P 41 %8 dec %G eng %U https://doi.org/10.17979%2Freipe.2017.0.12.2423 %R 10.17979/reipe.2017.0.12.2423 %0 Journal Article %J PLoS ONE %D 2016 %T A prediction rule to stratify mortality risk of patients with pulmonary tuberculosis %B PLoS ONE %V 11 %G eng %0 Journal Article %J Learning and Individual Differences %D 2015 %T The relationship between intelligence and academic achievement throughout middle school: The role of students' prior academic performance %A Diana Soares %A Lemos, G.C. %A Primi, R. %A L. Almeida %B Learning and Individual Differences %V 41 %P 73-78 %G eng %0 Book Section %B Prevenir ou remediar? Contextos para a intervenção em psicologia %D 2013 %T O psicólogo escolar face aos desafios da escola de futuro %A L. Almeida %A Amanda Franco %A Diana Soares %A Paula Gonçalves %E I. E. Rego %E S. N. Caldeira %B Prevenir ou remediar? Contextos para a intervenção em psicologia %I Psiquilíbrios Edições %C Braga %P 17-41 %G eng %0 Journal Article %J Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas) %D 2012 %T Democratização do acesso e do sucesso no ensino superior: Uma reflexão a partir das realidades de Portugal e do Brasil %A L. Almeida %A Claisy Maria Marinho-Araujo %A Alberto Amaral %A D. Dias %B Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas) %V 17 %P 899–920 %G eng %0 Journal Article %J Higher Education Management and Policy %D 2011 %T The democratisation of access and success in higher education %A D. Dias %A Alberto Amaral %A Claisy Maria Marinho-Araujo %A L. Almeida %B Higher Education Management and Policy %I Organisation for Economic Co-Operation and Development ({OECD}) %V 23 %P 1–20 %G eng %U http://dx.doi.org/10.1787/hemp-23-5kgglbdlrptg %R 10.1787/hemp-23-5kgglbdlrptg %0 Conference Paper %B Actas del XI Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagogía %D 2011 %T Percepção dos estilos educativos parentais: Sua variação ao longo da adolescência %A Diana Soares %A L. Almeida %B Actas del XI Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagogía %C Facultade de Ciencias da Educación, Universidade da Coruña, 7-9 de setembro %G eng %0 Journal Article %J Psicologia, Educação e Cultura %D 2010 %T Percursos vocacionais e vivências académicas: O caso dos alunos maiores de 23 anos %A Diana Soares %A L. Almeida %A António G. Ferreira %B Psicologia, Educação e Cultura %V XIV %P 203-214 %G eng %N 1